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How Canadians Communicate III

Beaty, BartBriton, DerekFilax, GloriaSullivan, Rebecca (Hrsg.) | Athabasca University Press


What does Canadian popular culture say about the construction and negotiation of Canadian national identity? This third volume of How Canadians Communicate describes the negotiation of popular culture across terrains where national identity is built by producers and audiences, government and industry, history and geography, ethnicities and citizenships.Canada does indeed have a popular culture distinct from other nations. How Canadians Communicate III gathers the country’s most inquisitive experts on Canadian popular culture to prove its thesis.

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“The book is well-conceived and the articles offer compelling reading and dynamic viewpoints that would make for a fine addition to Canadian Studies and popular culture courses. [Beaty and Sullivan] effectively demonstrate that popular culture can be a means of communication on a broader scale when context is taken into consideration. By setting the stage for the reader in their discussions of how popular culture should be considered, they are able to subtly remind the reader that context matters just as much as content.”

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Bart Beaty is an associate professor in the Faculty of Communication and Culture at the University of Calgary. He has written and published extensively on cultural studies and issues in communication theory.

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Derek Briton is Associate Director of Athabasca University’s Centre for Integrated Studies. His research focuses on the psychoanalysis of society and culture, particularly the implications of Lacanian psychoanalysis for teaching and learning.

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Gloria Filax teaches and coordinates the Equality/Social Justice stream in the MAIS program at Athabasca University. Her research interests include gender/sexuality studies, processes of racialization, disability studies, and other forms of normalization.

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Rebecca Sullivan is an associate professor in the Faculty of Communication and Culture at the University of Calgary. She specializes in feminist film and media studies.

 
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Die Rückkehr des Dionysos

ATHENA-Verlag | Literatur aus Litauen


"Dionysos ist Energie, dazu auch Wahnsinn, Ekstase, Destruktion, er steht für das Prinzip der Metamorphose und des Wandels, er ist 'jenseits von Gut und Böse', das ist eine chthonische Kraft, die in jedem von uns pulsiert. Ihre Aktivierung wird zu einem Signum zeitgenössischer Kultur." Eugenijus Alisanka bemüht sich in seiner kulturologischen Studie auch gar nicht um eine genaue Definition von Phänomenen, die sich per se jeder Definition entziehen. Deutlich aber ist das Anliegen, einem Signum zeitgenössischer Kultur nachzuspüren. Die Studie ist in Entsprechung zu den drei Schlüsselbegriffen in drei Kapitel gegliedert: Im ersten Kapitel wird chthonische (erdverbundene) Imagination, das Eindringen des dionysischen Logos in die existenzielle Erfahrung des modernen Menschen thematisiert. Sie bedeutet zugleich eine Revolte gegen den Logozentrismus in der europäischen Kultur, wird als postmoderne Figuration gedeutet. Im zweiten Kapitel werden einige Tendenzen der Postmoderne in der litauischen Kultur aufgezeigt und diskutiert. Das dritte Kapitel behandelt das Phänomen der Stille in der zeitgenössischen Kultur. Die dionysische Ekstase hat paradoxerweise ihre Kulmination in der Stille, die chthonische Imagination findet ihre Grenze und zugleich Erfüllung im Tempel der Leere, dort, wo einst die Götter wohnten.

 
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Trail of Story, Traveller’s Path

Athabasca University Press


Trail of Story examines the meaning of landscape, drawn from Leslie Main Johnson’s rich experience with diverse environments and peoples, including the Gitksan and Witsuwit’en of northwestern British Columbia, the Kaska Dene of the southern Yukon, and the Gwich’in of the Mackenzie Delta.With passion and conviction, Johnson maintains that our response to our environment shapes our culture, determines our lifestyle, defines our identity, and sets the tone for our relationships and economies. With photos, she documents the landscape and contrasts the ecological relationships with land of First Nations peoples to those of non-indigenous scientists. The result is an absorbing study of local knowledge of place and a broad exploration of the meaning of landscape.

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"Although the text examines peoples of northwestern North America, Johnson situates her study in the larger examination of Indigenous epistemologies. She maintains that despite diversity in the biological landscapes, many Indigenous cultures share commonalities in their relations to the land through ‘the integration of the sacred or spiritually powerful, with other aspects of the lived world.’”

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"Captivating, meticulous, invaluable, and awesome best describe this book. … Destined to become a classic in ethnoecology, cultural ecology, and spiritual ecology, this book should be relevant to anyone interested in this northwestern region or the subjects in general, including anthropologists, biologists, geographers, and others."

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Leslie Main Johnson is associate professor in the Centre for Work and Community Studies and the Centre for Integrated Studies, Athabasca University. Her research interests include ethnoecology, traditional knowledge, ethnobiology, subsistence, and concepts of health and healing among First Nations in northwestern Canada. She is co-editor of Landscape Ethnoecology, Concepts of Physical and Biotic Space, with Eugene S. Hunn.

 
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To Know Our Many Selves

Athabasca University Press


To Know Our Many Selves profiles the history of Canadian Studies, which began as early as the 1840s with the Study of Canada. Professor Dirk Hoerder discusses this comprehensive examination of culture by highlighting its unique interdisciplinary approach, which included both sociological and political angles. Years later, as the study of other ethnicities was added to the cultural story of Canada, a solid foundation was formed for the nation’s master narrative. Against this background, To Know Our Many Selves focuses on why Canadian Studies may be used as a sound model for the study of other societies in a frame of Transcultural Societal Studies.

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Born in Germany, Dr. Dirk Hoerder was a professor in the department of history at the University of Bremen. After receiving a Master of Arts in History and Political Sciences from the University of Minnesota, he completed a PhD in Modern and Medieval History and English Language and Literature from Free University of Berlin. He was President of the Association for Canadian Studies until 2005, after serving as Vice-President for several years. He now teaches at Arizona State University.

 
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Age of Minority

Playwrights Canada Press


Based on a true story, Get Yourself Home Skyler James follows the harrowing journey of a young lesbian who defects from the army when she is outed by fellow soldiers. Peter Fechter: 52 Minutes chronicles the last hour of Peter Fechter's life, a teenager in East Berlin shot while attempting to cross the Berlin Wall in 1962 with his companion. Finally, rihannaboi95 centres around a Toronto teen whose world comes crashing in when YouTube videos of him dancing to songs by his favourite pop heroine go viral. Together these solo plays explore the lives of three queer youth and their resilience in the face of violence and intolerance.

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Jordan Tannahill is a Toronto-based playwright, director, and filmmaker. Through his company Suburban Beast, he has developed and presented plays at theatres including Buddies in Bad Times, Canadian Stage, Theatre Passe Muraille, and the Theatre Centre. Jordan is the 2011 recipient of the Inside Out Film Festival's Emerging Canadian Artist Award, the 2011 Ken McDougall Award for Emerging Directors, and the 2012 Enbridge playRites Award. He runs a storefront theatre called Videofag in Toronto's Kensington Market with his partner William.

 
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Auf dem Schlangenpfad

HOFFMANN UND CAMPE VERLAG GmbH


Der US-Präsident will die Grenze zum südlichen Nachbarn abriegeln. Paul Theroux, bekannt für seine unermüdliche »Neugier auf die Menschen und ihr Leben in all seinen Facetten« (New York Times), nimmt das zum Anlass für einen ausgiebigen Roadtrip in ein zerrissenes Land. Täglich lesen wir die Schlagzeilen über Migrantenströme und Kartellmorde – und auch Theroux wird immer wieder gewarnt, dass er sich auf gesetzloses Territorium begibt, wo ein Menschenleben keinen Wert mehr hat. Wohl wissend, dass diese Schreckensbilder nur ein Teil der Wahrheit sein können, versucht er zu verstehen, wie sich in einem derart von Gewalt geprägten Land Herzlichkeit und Solidarität halten, Menschen sich widersetzen und an ein besseres Morgen glauben können. Dabei entdeckt er ein faszinierendes, vielgestaltiges Mexiko und hält so den Beschwörungen des US-Präsidenten ein tapferes Zeugnis der Aufklärung entgegen.

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»Ein alter Amerikaner und großer Reiseschriftsteller entdeckt das Land hinter dem Zaun. Wurde höchste Zeit.«

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»Einmal mehr, das zeichnet den Reiseschriftsteller Paul Theroux aus, ist er als Neugieriger unterwegs, nicht als Besserwisser. Theroux reist nicht als Kritiker, er ist ein geduldiger Beobachter, genau in seinen Schilderungen.«

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»Mehrere Wochen reist Theroux ›Auf dem Schlangenpfad‹ durch Mexiko. Und entdeckt ein tief gespaltenes, in sich zerrissenes Land, dessen Schönheit ihn mehr und mehr in den Bann schlägt.«

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»Paul Theroux ist mit seinem Mexiko-Buch ein weiteres großartiges Stück Reiseliteratur gelungen. Lebendig, engagiert, reich an Perspektiven und glänzend geschrieben, mit einer eminent direkten Kraft der Vergegenwärtigung. Ein besserer Querschnitt über das mexikanische Leben und Leiden ist derzeit kaum denkbar.«

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»Einer der besten Reiseliteraten der Gegenwart.«

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»Lebendig, empathisch, engagiert, offen und reich an Perspektiven schreibt er gewohnt glänzend und stilistisch ausgeprägt über ein Land, das eigentlich kein Land ist, sondern eine ganze Welt.«

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»In gewohnt deutlicher Manier macht Theroux die seit Jahren restriktive US-Grenz- und Einwanderungspolitik für den Niedergang einst blühender Regionen verantwortlich.«

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»Theroux legt sein Buch viel epischer an, persönliche Stimmungen haben da genauso viel Platz wie die Schwierigkeiten mit dem Fahrzeug.«

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»Paul Theroux hat auf seiner Reise mit vielen Menschen gesprochen. Das macht den Reiz des Buches aus.«

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»Er entdeckt ein faszinierendes, vielgestaltiges Mexico und hält so den Beschwörungen des US-Präsidenten ein tapferes Zeugnis der Aufklärung entgegen.«

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Paul Theroux, geboren 1941 in Medford, Massachusetts/USA, ist mit mehr als dreißig veröffentlichten Büchern einer der weltweit populärsten US-Gegenwartsautoren. Als Reiseschriftsteller erlangte er Weltruhm. Theroux ist seit 2013 Mitglied der American Academy of Science and Arts. Er lebt mit seiner Familie auf Hawaii und auf Cape Cod. Bei Hoffmann und Campe erschien zuletzt sein Sachbuch Auf dem Schlangenpfad. Als Grenzgänger in Mexiko (2019).

 
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Cahiers Charlevoix 12

University of Ottawa Press | Cahiers Charlevoix


Coïncidant avec le vingt-cinquième anniversaire de la Société Charlevoix, la fournée 2018 de ce douzième cahier réunit six études.

Simon Laflamme publie l’affidavit qui a été utilisé par le Commissariat aux langues officielles pour appuyer la cause qu’il défendait contre la Société Radio-Canada. À la suite des compressions budgétaires de 2009 dont elle avait été victime, la société d’État réduisait fortement sa programmation à la station de radio Cbef de Windsor. 

Yves Frenette propose un regard comparatif de l’historiographie dans trois aires de la francophonie canadienne entre 1970 et 2000. Au cours de cette période de transition, les identités traditionnelles acadienne et canadienne-française déclinent progressivement au profit de nouvelles identités francophones provincialisées. 

Julie Boissonneault se penche sur la perception qu’on a de la langue des Franco-Ontariens. La langue française parlée en Ontario fait souvent l’objet d’un discours dépréciatif qui établit la compétence des Franco-Ontariens à l’aune de leurs manquements au français de référence. Or, ce discours, qui ne tient pas compte de l’enjeu de la variation interne de toute langue et des processus naturels d’évolution des parlers, nourrit des représentations à l’égard du parler qui sont souvent partielles ou fausses et qui, en retour, peuvent mener à un sentiment d’incompétence chez le locuteur franco-ontarien. 

Ali Reguigui inscrit son étude dans le cadre de la phonétique articulatoire et de la sociophonétique, fondée sur les données d’un questionnaire sociolinguistique recueillies auprès de sujets franco-ontariens. Il examine le cas de la consonne roulée alvéolaire voisée /r/ du latin, qui a persévéré en ancien français et moyen français jusqu’au xviie siècle dans les centres urbains, et jusqu’au XVIIIe siècle en général pour se faire remplacer par la consonne roulée uvulaire voisée, communément qualifiée de grasseyée et marquée comme variante de prestige

Marcel Bénéteau fait le bilan de la chanson traditionnelle française en Ontario et trace son évolution dans

le temps et l’espace. L’auteur décrit le travail qu’il a entrepris pour déterminer en premier lieu en quoi consiste le répertoire de l’Ontario français ; à cette fin, il précise quelles sont ses balises historiques et géographiques (où et quand le répertoire s’est-il implanté sur le territoire ?) et ce qu’il comprend au juste (combien de chansons ? quelles chansons ? quelles catégories de chansons ?).

Jean-Pierre Pichette verse un nouveau chapitre au dossier de la transposition des récits oraux dans des oeuvres

littéraires. À l’analyse des écrits destinés à la jeunesse de l’écrivaine Marie-Rose Turcot (Cahiers Charlevoix 3) et de l’ethnologue Marius Barbeau (Cahiers Charlevoix 4), il ajoute l’examen des « petits contes drolatiques » qu’un autre écrivain d’Ottawa, Régis Roy (1864-1944), a publiés entre 1906 et 1928. 

Michel Bock a compilé dans la « Chronique » les faits saillants survenus depuis la parution du dernier volume et les nouvelles des membres reliées à leurs activités professionnelles. Nous y joignons le compte rendu des activités récentes de la Société des Dix que son secrétaire, Fernand Harvey, a préparé à notre intention.

Ce livre est publié en français.

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Fondée à Sudbury en 1992, la SOCIÉTÉ CHARLEVOIX est un regroupement d'universitaires qui se consacrent à des travaux savants sur l'Ontario français. Par son nom, la Société honore la mémoire du jésuite Pierre-François-Xavier de Charlevoix (1682-1761), qui a laissé des observations remarquables sur le territoire ontarien. Ses membres examinent les réalités franco-ontariennes selon les perspectives variées qu'apportent leurs disciplines.

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Ethnologue et professeur titulaire, Jean-Pierre Pichette a enseigné la littérature orale au département de Folklore et ethnologie de l’Université de Sudbury (1981-2004) puis a occupé la chaire de recherche du Canada pour l’étude de l’oralité et des traditions populaires des francophonies minoritaires (Cofram) à l’Université Sainte-Anne, où il a dirigé le Centre acadien. Il est membre fondateur du Groupe de recherche en études acadiennes (Gréa) et de la Société Charlevoix

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Simon Laflamme enseigne la sociologie à l’Université Laurentienne (Sudbury) depuis 1984. Ses recherches portent principalement sur diverses questions de la communication, de l’économie et des rapports entre les populations selon qu’elles sont minoritaires ou majoritaires. Il est un des fondateurs de la revue Nouvelles Perspectives en sciences sociales.

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Yves Frenette est titulaire de la Chaire de recherche du Canada de niveau 1 sur les migrations, les transferts et les communautés francophones à l'Université de Saint-Boniface. Il a étudié en histoire à l'Université Carleton et à l'Université Laval.

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Julie Boissonneault, professeure agrégée à l'Université Laurentienne depuis 2003, œuvre en sociolinguistique et en didactique du français langue maternelle (en situation minoritaire). Avec près de trente d'expérience en enseignement au postsecondaire et en recherche, elle s'intéresse particulièrement au français parlé en Ontario et à ses enjeux sociaux. Elle est rédactrice en chef de la Revue du Nouvel-Ontario.

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Ali Reguigui est professeur titulaire et coordonnateur du programme d’orthophonie, de même que coordonnateur du volet Communication et cognition dans le cadre du doctorat interdisciplinaire en sciences humaines, à l'Université Laurentienne.

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Marcel Bénéteau est professeur agrégé au Département de folklore et ethnologie de l’Université de Sudbury. Il s'intéresse particulièrement aux chansons folkloriques de tradition orale et au lexique franco-ontarien.

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Michel Bock est professeur agrégé au Département d’histoire de l’Université d’Ottawa et titulaire de la Chaire de recherche sur l'histoire de la francophonie canadienne.

 
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A Metaphoric Mind

Athabasca University Press


Dr. Joseph Couture (1930–2007), known affectionately as "Dr. Joe," stood at the centre of some of the greatest political, social, and intellectual struggles of Aboriginal peoples in contemporary Canada. A profound thinker and writer, as well as a gifted orator, he easily walked two paths, as a respected Elder and traditional healer and as an educational psychologist, one of the first Aboriginal people in Canada to receive a PhD. His work challenged and transformed long-held views of Canada's Indigenous peoples, and his vision and leadership gave direction to many of the current fields of Aboriginal scholarship. His influence extended into numerous areas—education, addictions and mental health treatment, community development, restorative justice, and federal correctional programming for Aboriginal peoples.

With a foreword by Lewis Cardinal, A Metaphoric Mind brings together for the first time key works selected from among Dr. Joe's writings, published and unpublished. Spanning nearly thirty years, the essays invite us to share in his transformative legacy through a series of encounters, with Aboriginal spirituality and ancestral ways of knowing, with Elders and their teachings, with education and its role in politicization, self-determination, and social change, and with the restorative process and the meaning of Native healing.

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“Joe’s encouragement was an important force in my own engagement with Indigenous issues. His writings strike me the way he did: they tell difficult truths in hopeful ways. You find yourself drawn into his vision—that the Northern European spirit of individualism will be able to join with the communal Native spiritualities to create an altogether new society.”

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Ruth Couture has authored research reports for the Mistissini Cree and, with Dr. Joseph Couture, for the University of Saskatchewan’s Indigenous Peoples’ Health Research Centre and the Aboriginal Peoples’ Collection, Public Safety Canada.

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Virginia McGowan is adjunct associate professor with the Department of Community Health and Epidemiology in the Faculty of Medicine, Dalhousie University. She has been involved in applied anthropology research on the health and well-being of indigenous peoples for over twenty years.

 
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Die Entwurzelten

Bastei Entertainment


Was passiert mit uns Menschen in einer globalisierten Welt, in der alle Beziehungen fließend sind, unsere Wurzeln immer nur temporär, wir face-to-screen mehr kommunizieren als face-to-face? Das letzte Werk des berühmten Soziologen Zygmunt Bauman ist ein anregendes Gespräch über die menschlichen Herausforderungen des dritten Jahrtausends. Ein großer Denker im Gespräch mit einem digital native, einem selbst in die flüchtige, die flüssige, fließende Gesellschaft Hineingeborenen: Bauman und Leoncini entwickeln klare, greifbare Gedanken zur Transformation des Körpers, zu Aggressivität in den Netzwerken und zu Liebe, Sex und Beziehungen in dem Jahrhundert, das sich wie keines zuvor dem permanenten Wandel verschrieben hat.

 
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Assessment Strategies for Online Learning

Athabasca University Press | Issues in Distance Education


For many learners assessment conjures up visions of red pens scrawling percentages in the top right-hand corner of exams and feelings of stress, inadequacy, and failure. Although negative student reactions to evaluation have been noted, assessment has provided educational institutions with important information about learning outcomes and the quality of education for many decades. But how accurate is this data and has it informed practice or been fully incorporated into the learning cycle? Conrad and Open argue that the potential in many of the new learning environments to alter and improve assesment has yet to be explored by educators and students.

In their investigation of assessment methods and learning approaches, Conrad and Openo aim to explore assessment that engages learners and authentically evaluates education. They insist that moving to new learning environments, specifically those online and at a distance, afford educators opportunities to embrace only the most effective face-to-face assessment methods and to realize the potential of delivering education in the digital age. In this volume practitioners will find not only an indispensable introduction to new forms of assessment but also a number of best practices as described by experienced educators.

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". . . challenges readers to consider their own understanding of online learning and the role of assessment versus a more traditional use of evaluation."

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"A practical, helpful and insightful book full of advice and support for the faculty member seeking to develop meaningful, authentic, formative and summative assessments for and of learning. Written by two of the most experienced professionals in ODFL in North America, the authors' experiences shine through on every page – making this an immensely readable, useful, and practical collection of insights, practices, and suggestions."

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Dianne Conrad spent thirty-three years teaching and researching, most recently at Athabasca University in the Centre for Distance Education. She is the co-editor of the International Review of Research in Open and Distributed Learning and is an editorial board member of several international journals. Her research interests include adult and distance education, online learning, and prior learning assessment and recognition.

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Jason Openo is the director of the Centre for Innovation and Teaching Excellence at Medicine Hat College in Alberta and a sessional instructor at the University of Alberta’s Graduate School of Library and Information Science. His research interests include the professional development of online contingent faculty and the convergence of quality assurance and the assessment of student learning outcomes.

 
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